Wednesday, 1 February 2017

သင်ကြားရေးနှင့်သင်ယူခြင်းပုံစံ

ဒီကနေ့ နည်းပညာခေတ်မှာ ကျောင်းပညာရေးက အရေးအကြီးဆုံးလို့ ဆိုကြပါတယ်။ ကျောင်းဆိုတဲ့ နေရာဟာ နောင်တစ်ချိန်မှာ အားလုံးရဲ့ ဘဝတွေကို အဆုံးအဖြတ်ပေးသွားမယ့် ဘဝအခြေခံအုတ်မြစ်ပဲ ဖြစ်ပါတယ်။

ပညာရေးဆိုတာက ဗဟုသုတရရှိမှု (knowledge gain) လို့ သိထားကြပါတယ်။ ကမ္ဘာတစ်ဝှမ်းလုံးက အသိပညာဗဟုသုတများကို ပညာရေးက ပေးပါတယ်။ ဘဝကို ဘယ်လိုရှုမြင်သုံးသပ်တယ်ဆိုတာရယ်၊ ဘဝမှာ ကြုံလာသမျှ အကောင်း၊ အဆိုး အရာရာတိုင်းကိုဘယ်လို ရှုမြင်တယ်ဆိုတာရယ်၊ဘယ်လိုရင်ဆိုင်ဖြေရှင်းတယ်ဆိုတာရယ်ကို ပညာရေးက ကူညီပေးပါတယ်။ အတန်းကျောင်းပညာရေး မရှိဘဲနဲ့ အကြားအမြင် ဗဟုသုတတို့ကို ကိုယ်တိုင်လေ့လာခြင်းဖြင့် ရရှိစေနိုင်တယ်လို့ အချို့က ဆိုကြပါတယ်။ ထိုအဆိုဟာလည်း မှန်ပါတယ်။ အတန်းကျောင်းပညာရေးကတော့ information  ကနေ  knowledge အဖြစ် ကူးပြောင်းပေးနိုင်ပါတယ်။ ကျောင်းပညာရေးဆိုတာ စာသင်ခန်းထဲမှာတင် သင်တဲ့ သင်ခန်းစာများ မဟုတ်ပါဘူး။ ကျောင်းပညာရေးဆိုတာ ဘဝအကြောင်းသင်ခန်းစာများလည်း ဖြစ်ပါတယ်။



ဘဝရဲ့ အတွေ့အကြုံတိုင်းမှာ ဘယ်လို ဆုံးဖြတ်ကာ တုံ့ပြန်မယ်ဆိုတာကို ကျောင်းပညာရေးကနေ အလေ့အကျင့်ဖြစ်စေပါတယ်။ ကျောင်းသင်ခန်းစာများဖြစ်တဲ့ ဓာတ်ခွဲခန်း သင်ခန်းစာများကို အတူတကွ လုပ်ဆောင်ရင်း အများနဲ့ ညှိနှိုင်းကာ ပူးပေါင်းဆောင်ရွက်ခြင်း အလေ့အထကို အမြစ်တွယ်စေပါတယ်။  တစ်နည်းဆိုရသော် အတန်းကျောင်းပညာရေးကြောင့် အပြုအမူများ နိုင်ငံကြီးသားပီသလာစေပါတယ်။ တိုင်းပြည်တစ်ခုရဲ့ စီးပွားရေးကောင်းမွန်တိုးတက်မှုအတွက် ပညာရေးက အဓိကကျပြီး အရေးကြီးဆုံးဖြစ်ပါတယ်။ 



ပညာရေးဟာ အလုပ်အကိုင်အခွင့်အလမ်းများစွာတို့ကို ဖွင့်ပေးတဲ့ တံခါးပေါက်ဆိုရင်လည်း မမှားပါဘူး။ နည်းပညာခေတ်ဆိုတဲ့ ယနေ့ခေတ်ကာလမှာ ဝန်ထမ်းတိုင်းဟာ ပညာရေးကောင်းမွန်ဖို့ လိုအပ်လှပါတယ်။ မည်သည့် နယ်ပယ်မှာမဆို သက်ဆိုင်ရာ ဘာသာရပ်အလိုက် ပညာရေးကောင်းမွန်မှသာ လုပ်ငန်းကျွမ်းကျင်သော ဝန်ထမ်းကောင်းများ ဖြစ်လာမှာပါ။ လုပ်ငန်းခွင်ထဲမှာ ကျောင်းပညာရေးဟာပြီးဆုံးသွားပြီလို့ မဆိုနိုင်ပါဘူး။ လုပ်ငန်းခွင်ဆိုတာ ကိုယ်တိုင်လေ့လာသင်ယူမှုတွေ အစပြုရာ နေရာတစ်ခုပဲ ဖြစ်ပါတယ်။



သနျးကွှယျသူဋ်ဌေးကွီးတစျဦးဖွစျဖို့အတှကျ အတနျးကြောငျးပညာတတျမှ မဟုတျပါဘူးလို့ အခြို့က ဆိုကွပါတယျ။ ခမြျးသာကွှယျဝဖို့ အတနျးပညာမလိုအပျဘူးဆိုသောျငွားလညျး အရာရာ ကှနျပြူတာနညျးပညာဖွငျ့ လုပျဆောငျနသေောယနေ့ခတျေကာလမှာေ

တာ့ ဘဝကိုပျော်ရွှင်ဖို့အတွက်၊ အများနောက်မှာနောက်ကျ ကျန်ရစ်မနေဖို့အတွက်ကတော့ အတန်းကျောင်းပညာရေးက လိုအပ်လှပါတယ်။ ပြောင်းလဲနေတဲ့ ကမ္ဘာကြီးမှာ ပညာရေးအပေါ် ရှုမြင်ပုံတွေလည်း ပြောင်းလဲလာပါတယ်။ ပညာရေးဟာ မရှိမဖြစ်အလိုအပ်ဆုံး အရာအဖြစ်လက်ခံကာ ပညာရေးကိုဦးစားပေးလာကြပါပြီ။ စီးပွားရေးတစ်ခုကို ရင်းနှီးမြှုပ်နှံသလိုပင် ပညာရေးအတွက် ရင်းနှီးမြှုပ်နှံလာကြပါပြီ။

အကျိုးဖြစ်ထွန်းစေတဲ့ အဆင့်မြင့်ပညာရေးဟာ တိုင်းပြည်ရဲ့ စက်မှုစွမ်းအားစီးပွားရေးတိုးတက်ဖွံ့ဖြိုးမှုအတွက် အလွန်အရေးကြီးပါတယ်။ ခုလက်ရှိကာလမှာ နိုင်ငံတကာပညာရေးစနစ်ကို အရှေ့တောင်အာရှနိုင်ငံများမှာ ပြောင်းလဲ ကျင့်သုံးလာကြပါပြီ။ အရည်အချင်းပြည့်ဝသော ပညာရေးမှသည် အရည်အချင်းပြည့်ဝသော ဆရာများ၊ ကျွမ်းကျင်ဝန်ထမ်းများ မြောက်များစွာ ပေါ်ထွက်လာစေပါတယ်။ 



နိုင်ငံတကာပညာရေးစနစ်မှာ surface learning လို့ခေါ်တဲ့ ဒီစာပေး၊ ဒီစာ အလွတ်ကျက်ဖြေဆိုတာကို အားမပေးဘဲ deep learning ဖြစ်တဲ့ ကိုယ်တိုင် အားထုတ်ကြိုးစား လေ့လာခြင်း (self studying) တစ်ဝက်ပါတဲ့ သင်ယူရေးပုံစံကိုအလေးပေးပါတယ်။ လေ့လာစရာ resources များဖြစ်တဲ့ ကိုးကားစာအုပ်များအလုံအလောက်ရှိသော စာကြည့်တိုက်၊ အင်တာနက်၊ လက်တွေ့ လုပ်ဆောင်နိုင်ရန် လိုအပ်သော အရာများကို ကျောင်းသားအတွက် လွယ်လင့်တကူ ရှိနေစေပြီး ဆရာက သင်ကြားပေးတာ ၂၀% ၊ ကျောင်းသားက ကိုယ်တိုင် လုပ်ရတာ ၈၀% ဖြစ်ပါတယ်။ ကျောင်းသင်ခန်းစာတွေကို လက်တွေ့လုပ်ဆောင်နိုင်တဲ့အခါမှာ ကျောင်းပြီးလို့ လုပ်ငန်းခွင်ကိုရောက်တဲ့အခါမှာ အခက်အခဲ တွေ့ကြုံမှု နည်းပါးနိုင်ပါတယ်။ သီအိုရီကို သီအိုရီတိုင်း အလွတ်ကျက်တာမျိုးမဟုတ်ဘဲ ဒီ သီအိုရီဟာ လက်တွေ့ ပြင်ပလောကမှာ ဘယ်နေရာတွေမှာ အသုံးချသလဲဆိုတာ၊ ကျောင်းစာကို ကျောင်းစာ သက်သက်ရယ် မဟုတ်ဘဲ ကျောင်းစာဟာ ဘဝသင်ခန်းစာအဖြစ်ပါ ဖြစ်စေတာမျိုးကို သင်ကြားပေးတဲ့စနစ်ဟာ ကျောင်းသားများအတွက် အလွန်အကျိုးရှိလှပါတယ်။ ဒီစာကို သင်ပေး၊ ဒါကိုပဲ ကျက် ၊ ဒါကို အလွတ်ဖြေတဲ့ အလေ့အထဟာကျောင်းသားရဲ့ တွေးခေါ်နိုင်မှု စွမ်းအား၊ ဖန်တီးနိုင်မှုစွမ်းအားကို ကန့်သတ်ထားလိုက်သလိုဖြစ်ပါတယ်။ နောင်တစ်ချိန် လုပ်ငန်းခွင်ကိုရောက်တဲ့အခါမှာ စာအုပ်ထဲက ကျောင်းသင်ခန်းစာများကို လက်တွေ့အလုပ်နဲ့ ဆက်စပ်တွေးခေါ်နိုင်မှုမှာ အခက်အခဲများစွာ ရှိလာနိုင်ပါတယ်။ 



နိုင်ငံတကာ သင်ကြားရေးစနစ်ဖြစ်သော ဓာတ်ခွဲခန်း လက်တွေ့သင်ခန်းစာများ၊ ဆရာပါ ပူးပေါင်းပါဝင်ကာ လက်တွေ့လုပ်ဆောင်ရသော group project များ၊ ပြဿနာကို ကိုင်တွယ်ဖြေရှင်း ဝိုင်းဝန်းအဖြေထုတ်ကြသော Case Study များ၊ သင်ခန်းစာခေါင်းစဉ်နှင့် သက်ဆိုင်သော စကားရည်လုပွဲ (debate) များ ၊ brain storming များ၊သက်ဆိုင်ရာ ဘာသာရပ် ခေါင်းစဉ်အလိုက် စက်ရုံ၊ အလုပ်ရုံများသို့ သွားရောက်လေ့လာရသော Field Visit များကြောင့် ကျောင်းသားများမှာ ဖန်တီးတွေးခေါ်မှု ( creative thinking) နှင့်ဝေဖန်ပိုင်းခြားတွေးခေါ်မှု( critical thinking) စွမ်းရည်များတိုးတက်လာစေပါတယ်။ ပြဿနာတစ်ခုကို ထောင့်ပေါင်းစုံ၊ ဘက်ပေါင်းစုံကနေ သုံးသပ်ပြီး ဘာဖြစ်လာနိုင်မယ်ဆိုတာတွေကို ထည့်သွင်းစဉ်းစားမှုနှင့်အတူ ကောင်းကျိုး၊ ဆိုးကျိုးတွေကိုတွက်ဆ လာစေပါတယ်။ ထိုတွေးခေါ်မှုစွမ်းရည်များဟာ ကျောင်းသင်ခန်းစာအတွက်တင်သာမကဘဲ ဘဝတစ်လျှောက်လုံးအတွက်ပါ အလွန် အသုံးဝင်ပါတယ်။ လူသားတို့ရဲ့ စူးစမ်းလေ့လာလိုမှု (စပ်စုမှု) စိတ်သဘာဝကို အသုံးချပြီး သင်ခန်းစာအပေါ်မှာကိုယ်ပိုင်စဉ်းစားတွေးခေါ်နားလည်နိုင်မှုကို ဖွင့်ပေးတဲ့ပုံစံဖြစ်တဲ့ သင်ကြားရေးစနစ်ဟာကျောင်းသားရဲ့စိတ်မှာ အသစ်အဆန်းအရာများသင်ယူလေ့လာလိုစိတ်များ ဖြစ်ပေါ်လာစေပါတယ်။ ကျောင်းသားအတွက် ကျောင်းသင်ခန်းစာအောင်ချက်ကိုသာမကဘဲ အရာရာကို အလွယ်တကူ အားလျော့အရှုံးပေးခြင်း မရှိတော့ဘဲ ဘဝကိုပါ အောင်ချက်ကောင်းစေနိုင်ပါတယ်။ ကိုယ်တိုင်အားထုတ် လေ့လာမှုကြောင့် အကြောင်းအရာတစ်ခုကို လေ့လာရင်း ဆက်စပ်နေသော အခြားအကြောင်းအရာများကိုပါ လေ့လာတွေ့ရှိမှုများ၊ သုတေသနများဖြစ်ထွန်းလာမှုအကျိုးကျေးဇူးများကို ရရှိစေနိုင်ပါတယ်။ 



လူတစ်ဦးတစ်ယောက်ရဲ့ဘဝအတွက် အခြေခံအုတ်မြစ်ဖြစ်တဲ့ ပညာရေးကောင်းမွန်မှသာလျှင် လူတစ်ဦးချင်းစီပေါင်းများစွာ စုစည်းတည်ထောင်ထားသော တိုင်းပြည်တစ်ခုရဲ့ ပညာရေးကောင်းမွန်ပြီး တိုင်းပြည်ရဲ့ စီးပွားရေး ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်မှုကောင်းမွန်မှာ ဖြစ်ပါတယ်။



ဟနစံ

No comments:

Post a Comment